Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  خريد نهال گردو چندلر- فروش نهال گردو چندلر-قيمت نهال گردو چندلر خريد نهال گردو چندلر- فروش نهال گردو چندلر-قيمت نهال گردو چندلر

نهالستان پالیز گردو

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر، بهترين رقم گردوي ايران

نهال گردو چندلر، از بهترين اقلام گردو در كشور ايران مي باشد كه منشا اصلي زيستگاه و سازنده اين رقم، كشور آمريكا بوده است. خريد و فروش نهال چندلر در مجموعه اي بسيار علمي و به روز نهالستان سعيد قاسمي برگرفته از برترين فن آوري هاي علمي روز دنيا توليد، تكثير و در اختيار باغداران گرامي قرار مي گيرد. در ذيل به بررسي خصوصيات گياهي اين رقم نهال گردو چندلر مي پردازيم.

 

خصوصيات نهال گردو چندلر:

نهال گردو چندلر يكي از ارقام گردوي پيوندي است، كه براي اولين بار توسط اساتيد دانشگاه كالفرنيا به دنيا معرفي گرديد و در حال حاضر از ارقام بسيار پرطرفدار در كالفرنيا مي باشد و در جهان توجه بسيار زياد طرفداران را به خود  جلب كرده و شناخته شده است.

حال توجه شما را به ارزيابي خصوصيات رقم نهال گردو چندلر جلب مي كنيم:

 

ارتفاع نهال گردو چندلر:

 ميانگين رشد اين گياه تا ارتفاع 2.5 تا 3 متر در ايران تخمين زده شده است كه با اين ميزان رشد عملكرد ميوه دهي مناسبي را خواهد داشت. با توجه به محيط كاشت مناسب اين رقم، چنانچه رسيدگي كافي از لحاط محيط رشد و مواد مغذي لازم در اختيار نهال قرار داده نشود رشد كمتري را خواهد داشت و سبب بروز اختلال و كاهش عملكرد از لحاظ كارايي و ميوه دهي را ايجاد خواهد كرد.

 

ميزان باردهي نهال گردو چندلر:

حداكثر عملكرد ميوه در نهال گردو چندلر 6-7 تن در هكتار مي باشد. كه در حقيقت در سال هاي اوليه باردهي از هر اصله درخت گردو در طول يك سال تقريبا 5 تا 6 كيلوگرم ميوه خشك برداشت خواهد شد و در درختان بالغ اين باردهي تا حدود 30 الي 35 كيلوگرم هم خواهد رسيد. شروع به محصول دهي و باردهي اقتصادي در رقم چندلر از سال پنجم آغاز مي شود.

 

 

نكات مهم كاشت و فواصل كاشت، داشت، و برداشت نهال گردو چندلر:

با توجه به نياز سرمايي اين نهال كه معادل 800 ساعت بين 5 تا 10 درجه سانتي گراد در طي فصول پاييز و رمستان مي باشد، نهال گردو چندلر را در گروه نهال هاي گردوي بسيار مقاوم به سرما دسته بندي مي كنند. و از اين بابت توصيه مي شود كه كاشت آن در فصول سرد، با توجه به ارتفاع نهال گردو لحاظ گردد. همچنين مناسبترين فاصله و ارتفاع از سطح دريا 400 الي 1200 متر ارزيابي شده است..

در مرحله داشت نهال گردو چندلر، مناسبترين فاصله كاشت در طي ساليان تحقيقات علمي براي اين رقم نهال گردو 7*5 سانتي متر از يكديگر پيشنهاد شده است. و بايد اين موضوع را در هنگام كاشت نهال گردو چندلر لحاط نمود كه قدرت رشد درخت، متوسط به طور نيمه راست رشد مي كند.

با رعايت اين فواصل كاشت متعاقبا"، هر هكتار از باغات گردو 280 اصله نهال گردو چندلر را در خود جاي خواهند داد. نكته ديگر درباره ي اين رقم گردو در ارتباط با داشت يا نگهداري نهال گردو، اين است كه مي بايست به ازاي هر 20 نهال كاشته شده براي نگهداري و دور نگهداشتن آن، از آفات حداقل يك درخت جهت گرده افشاني در نظر گرفته شود. بدين منظور توصيه مي گردد از رقم فرانكوت و يا فرانكت و همچنين گردوي RDM جهت گرده افشاني باغات گردو چندلر استفاد شود.

از نكات مهم ديگر در مراحل نگهداري از اين نهال ميزان آبياري مي باشد، كه نياز آبياري آن 7000-1000 مترمكعب در هكتار است و بهتر است هر 7– 10 يك بار در سايه انداز اين كار به صورت مداوم انجام پذيرد.

در مورد برداشت محصول از نهال گردو چندلر يا درخت بالغ، طبق تحقيقات ثابت گرديده است كه هر اصله 10 كيلوگرمي در ميزان 280 اصله در هكتار، بنابر آزمايش هاي ميداني بين 5 تا كيلوگرم بار بدهد. همچنين دقت در برداشت اين محصول و عدم وارد نمودن خسارت به ساقه هاي درخت، از ديگر مواردي است كه حتما بايد رعايت شود.

رقم چندلر از ارقام بسيار زودبازده محسوب مي شود و داراي عمر اقتصادي بالي 100 سال مي باشد.

رقم چندلر داراي مقاومت بسيار بالايي در برابر آفات دارد و با رعايت نكات بهداشتي و سم پاشي به ميزان مناسب يك عملكرد خوب  در باردهي را شاهد خواهيم بود.

 

مشخصات ميوه گردو چندلر:

با توجه به شكل ظاهري و كيفيت بالاي طعم و مزه و ميزان اسيد چرب موجود در ميوه درخت چندلر، از مرغوب ترين و پرطرفدارترين ميوه هاي گردو به حساب مي آيد. رنگ مغز ميوه رقم چندلر بسيار سفيد مي باشد. و از درصد چربي بسيار بالايي در بين ارقام ديگر برخوردار است. وزن ميوه رسيده آن 15 گرم و همچنين وزن مغز حدودا 10 گرم مي رسد. شكل ميوه رقم چندلر به صورت بيضي است و ضخامت پوست چوبي آن بسيار كم و نازك است و در زمره پوست نازك ترين ارقام درخت گردو جاي دارد..

 

فروش نهال گردو چندلر:

مجموعه نهالستان سعيد قاسمي، ارائه دهنده بهترين خدمات در زمينه فروش نهال گردو چندلر است. با قاطعيت تمام و برمبناي سابقه طولاني در توليد، تكثير و پرورش انواع نهال گردو مدعي فروش بهترين نهال گردوي چندلر در ايران هستيم، چرا كه تمامي باغداران و مشتريان گرامي ما با برداشت هاي بسيار بالاو عملكرد زياد درختان گردوي خود مواجه هستند و اين موضوع به نوبه خود صحه اي بر اين ادعاي ما مي باشد.

همچنين بهره گيري از متخصصين توانمند جهت پرورش علمي و دقيق اين رقم گردو منجر به اين شده است بهترين و با كيفيت ترين نهال گردوي چندلر را در مركز نهالستان سعيد قاسمي پرورش و با مناسبترين قيمت نهال گردو را در بازار ايران عرضه داريم.

 

خريد نهال گردو چندلر:

طرفداران نهال گردو و همچنين باغداران گرامي جهت خريد نهال گردو چندلر مي توانند، نهال هاي خود را با رعيايت بهترين شرايط بهداشتي و برخورداري از تمامي خصوصيات مهم و ويژه يك نهال گردو با قيمتي بسيار مناسب خريداري نمايند تا بالاترين عملكرد باردهي و ميوه دهي نهال ها را كه در اين مجموعه داراي ضمانت هستند شاهد باشند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/26 ساعت: ۱۹ توسط:palizgerdo :